Sunday, December 11, 2016

Mammutti vastaa vaikenemalla

Vaikeaa on noiden materiaalien vaihto. Jos valitsee jotakin muuta kuin perusmateriaalia niin asennuksesta ollaan rokottamassa heti lisää. Sen verran on itsekin tullut remonttia tehtyä että laadukkaat materiaalit on monesti helpompaa asentaa. Eipä se motivoi maksaa asennuksesta lisää. Väliseinien tapetit hylättiin siksi tässä vaiheessa ja ne otetaankin maalattuna, tuleepahan paremmat pohjatyöt. Epäilen että tapetit olisi vetäisty suoraan maalaamattoman gyprocin päälle, silloin niiden uusiminen sitten joskus olisi tuskaista puuhaa.

Asennuksesta ei muutenkaan olla hyvittämässä mitään, esimerkiksi saunan hormi tulee eri toimittajalta kuten kiuaskin, mutta asennus nähtävästi joudutaan maksamaan kahteen kertaan.

Reklamoimme valulaskuista, koska siinä lukee että "valut tehty". Se on vain osatotuus, 50 neliötä tallin lattiasta puuttuu. Lukisivat omat paperinsa niin että ymmärtävät niin kuin talousjohtaja meitä neuvoi.

Minkäänlaista vastausta ei kuulu. Pää pensaaseen, ehkä asiakas unohtaa asian.

Kattopellit ovat edelleen pihassa lumen alla paketeissaan, laskussa lukee "vesikatto melkein valmis". No, se laskukin on melkein maksettu. Nyt on tilanne ollut kohta pari kuukautta että "ensi viikolla tulee asennus". Hyvä suunnitelma, minäkin olen päättänyt aloittaa uuden elämän, heti huomenna.

Väkisinkin tulee mieleen epäilys että olisikohan kattoasentajienkin mitta tullut täyteen ja katsovat parempia asiakkaita kuin joka välissä vedättävä Mammutti.

Ei noita laskuja rahanpuutteen takia pantata vaan siksi että joku vipu pitää olla että toimittajalla olisi edes vähän kiinnostusta saattaa homma edes jotenkuten valmiiksi. Paljon on vielä tekemistä, talli, sähkö ja LVI-työt, sisäkatot, yläpohjan eristeiden asennus jne. Ne kuuluvat toimitukseen, ja jos laskut olisi maksettu saman tien, ei jäljellä olevalla summalla mitenkään pystyisi niitä teettämään kuten maksupostisysteemin idea on.


2 comments:

  1. Nyt täytyy vaan todeta että jumalauta, ei helvetti. Ei näin, mammutti!

    ReplyDelete
  2. Hyvä taktiikka kieltämättä suhtautua tilanteeseen niin, että jos Mammutti sanoo työvaiheen olevan "melkein valmis" ja lähettää siitä laskun, silloin asiakas voi sanoa, että lasku on "melkein maksettu". :-D

    ReplyDelete