Friday, September 16, 2016

Mammutilla taitaa olla paniikkia

Eipä rauhoittunut tilanne. Työnjohtaja soitti vielä ja rähisi. Valitti puutteista ja mumisi taas sopimuksista, vastuista ja puutteista, ei kuitenkaan suostu kertomaan että mitä ne voisivat olla.

Lopulta suostui sanomaan että perustuksesta puuttuu tartuntapinta (tapit). Olisi kirjannut asian silloin kun kävi tontilla. Olisimme nimittäin välittömästi ottaneet ME-perustukseen yhteyttä, no otimme sitten yhteyttä nyt, ja tapit asennetaan aikaisin maanantai-aamuna. Hyvä ME-perustus!

Mikä voisi olla moiseen toimittajan käytökseen syynä? Pelkään että tilanne on sellainen, että kaikki työporukat ovat varattuina muilla työmailla ja nyt pitäisi keksiä verukkeita millä aloitusta voisi taas siirtää. Tältä kantilta tarkasteltuna olisi kätevää jos takataskussa olisi muutama pelikortti. Samalla pääsee syyttämään asiakasta sopimusrikkomuksesta.

Työnjohtaja ei aio vetää takaisin edellistä sopimusrikkomussyytöstään. Mietimme mihin toimenpiteisiin sen johdosta voisimme ryhtyä.

Talousjohtaja lähetti viestin jossa kehottaa lukemaan sopimuksen liitteineen tarkasti läpi. Pienikin poikkeama asiakkaan VELVOLLISUUKSISTA oikeuttaa toimittajan perimään kaikki mahdolliset kulut. Syytti vielä ylimielisyydestä. Sekö on ylimielisyyttä että pyydämme aikataulua ja olemme 24/7 valmiudessa ottamaan herrojen toimituksia?

Toimittajalla puolestaan ei näytä olevan mitään velvollisuuksia, kaikki vastuut ja velvollisuudet on tilaajalla. Jos joku asia ei toimittajaa miellytä niin heti uhataan että työt keskeytetään (no eipä niitä ole edes aloitettu), ja tilaaja maksaa tästä aiheutuvat kulut, henkilökulut 40€ per nuppi per tunti plus muut kulut. Ihan hyvä strategia jos yhdestä porukasta pääsee kolmeltakin asiakkaalta laskuttamaan samaan aikaan. Saapa nähdä millainen lasku tulee kun kaksi virolaista oli kolme varttia tontilla vaunuaan tuomassa.

Mammutti noudattaa "hyökkäys on paras puolustus"-strategiaa aina kun heihin on yhteydessä.  Seuraavaksi varmaan lähettävät haasteen lakitupaan, ihan vaan lyttäysmielessä. Pysyy asiakkaat nöyränä.

Jos satutte saamaan mammutin mainoksia niin repikää ne heti. Jos edustaja tulee juttusille niin kannattaa juosta karkuun kun vielä pystyy. Kannattaa todellakin pysyä kaukana. Uskomatonta touhua suomalaiselta firmalta.

No comments:

Post a Comment